Vastenactieviering zondag 31 maart

Op zondagmorgen 31 maart om 09:00 uur is er een speciale viering over de Vastenactie.
Deze viering is per abuis niet vermeld in het parochieblad en zal gehouden worden in de zaal van het parochiecentrum.

Het thema van deze viering is: Schoon water verandert alles!
We vinden het heel gewoon dat als we water nodig hebben we gewoon de kraan opendraaien.
Toch is dit voor heel veel mensen over de hele wereld helemaal niet het geval. Het water moet gehaald worden uit de put of rivier. Als er al stomend water is dan vaak alleen maar op een centrale plaats in het dorp.
Dagelijks lopen miljoenen vrouwen en kinderen urenlang om water te halen waardoor een groot deel van de dag alleen al hieraan besteedt wordt.
Het water is dan meestal ook nog eens verontreinigd en daardoor de oorzaak van 80% van alle ziektes in de ontwikkelingslanden. Iedere 90 seconden sterft een kind door vervuild water.

Vastenactie wil hier iets aan doen en wij kunnen daarbij helpen.
U bent allen van harte uitgenodigd!