Impressie carnavalsviering 9 februari.

Zo’n feest is het zelden geweest!
Inmiddels is bekend dat Prins Oetra de scepter gaat zwaaien over ons Sprokkeldorp.
Echter, voor de bekendmaking van de nieuwe prins tijdens de gala-avond, mocht Prins Lukus 2.0 met zijn gevolg komen opdraven in de Heilig Hartkerk voor de altijd gezellige Carnavalsviering! Nou en dat heeft hij geweten!
Bij binnenkomst kreeg de raad van elf een warm welkom van niemand minder dan de Heujschudders! Zij hebben flink wat muziek in de viering geblazen! En dat deden zie niet alleen.
Ook het, normaal zo keurige koor Voices, deed een (muziek)noot in het zakje en ging helemaal los. Pastor Noordink, die de leiding had over deze viering, kon alle gekheid wel waarderen en genoot met volle teugen! Thema van de viering was; ‘Een keer wat anders!’. Nou, dat kun je wel zeggen!
Want laten we eerlijk zijn, heeft u ooit eerder een dweilorkest en polonaise in de kerk gezien? In de opening refereerde pastor Noordink aan de serie De Luizenmoeder die zondagavond weer op de buis te volgen is.  Onmiddellijk werd er door de muzikanten ingezet en met het overbekende: “Hallo allemaal’ werd iedereen een bijzonder vrolijk en hartelijk welkom geheten. Het ging hard, maar elke kerkbezoeker jong of oud, genoot met volle teugen.
De overweging na het evangelie ging ook een keer wat anders. Pastor Noordink mocht een kleine pauze nemen om het woord te geven aan een oppermedewerker van de lokale COOP.
Gezeten in een koninklijke zetel  vertelde deze Wijze Grijze uitgebreid over alles waar hij het deze viering NIET over ging hebben. Gewoon, omdat het een keer wat anders is. Zelfs de vernieuwde N348 met z’n smalle afritten, daar ging hij het niet over hebben, omdat de BAM ook moet hebben gedacht dat smalle afritten een keer wat anders zijn.
Ook enkele leden van de raad van elf mochten een schietgebedje doen en werden door pastor Noordink in het O-tje genomen. Het slotwoord was uiteraard voor aftredend Prins Lukus 2.0.
Hij heeft genoten van het afgelopen jaar, en van deze bijzondere viering. Als dank had hij voor alle aanwezigen een ansichtkaart met de groeten van Prins Lukus 2.0.

Schitterend! Wat een sfeer en gezelligheid. Dit belooft wat voor volgend jaar. De toon is gezet. Dit mag u niet missen. U wordt nu al uitgenodigd voor volgend jaar. En tussendoor mag u ook komen, zo vaak als u wilt, aldus Pastor Noordink.

Tekst MoDi, Foto’s Yvonne Lugtenberg en Leo Broeks

Impressie carnavalsviering 9 februari.  "Alles was anders".

Filmpje 1
 ; Filmpje 2 ; Filmpje 3 ; Filmpje 4