Kerstconcert Quodlibet uit Vilsteren en Gospelkoor Akousate uit Dalfsen op 22 december

Op vrijdagavond 22 december om 19.30 uur geven het vrouwenemsemble Quodlibet uit Vilsteren en Gospelkoor Akousate uit Dalfsen een gezamenlijk kerstconcert in de H. Willibrorduskerk in Vilsteren.
Het hart van Quodlibet ligt vooral bij licht klassieke muziek, maar ook kerkmuziek en andere muziekstijlen wordt gezongen. Zij repeteren elke woensdagavond in de H. Willibrorduskerk in Vilsteren. Quodlibet bestaat alweer meer dan 32 jaar en ruim 20 jaar onder leiding van dirigent Wim van Lenthe.
Akousate is een interkerkelijk gospelkoor uit Dalfsen en bestaat 43 jaar. Bert Bootsma uit Zwolle dirigeert al ruim 28 jaar bij het koor. Akousate repeteert elke vrijdagavond. Naast medewerking aan de kerkdiensten verzorgen zij ook themadiensten. Het repertoire is Nederlands en Engels talig.
Beide koren zullen hun eigen en gezamenlijke kerstrepertoire gaan zingen, afgewisseld met samenzang en een meditatief moment. De kaartjes voor deze avond kosten 5 euro. U kunt een kaartje vooraf kopen bij een van de koorleden en in de zaal bij de kassa. De avond zal u in kerstsferen brengen waarbij de roep naar VREDE mag klinken in zang en muziek.