Jubilerende vrijwilligers in de Heilig Hart kerk te Lemelerveld

Zondag 18 juni werd het jaarlijkse patroonsfeest van onze Heilig Hart parochie gevierd. Tijdens dit feest wordt er altijd ook de nodige aandacht geschonken aan de vrijwilligers van de geloofsgemeenschap. Na een sfeervolle eucharistieviering in de kerk was er tijd voor koffie. In een volle parochiezaal werden door voorzitter Johan Neppelenbroek niet alleen de jubilerende vrijwilligers in het zonnetje gezet maar werd er ook aandacht geschonken aan alle vrijwilligers in het algemeen. Zij zijn met elkaar het cement van onze geloofsgemeenschap. Alle bouwstenen worden op deze manier bij elkaar gehouden, met elkaar zorgen zij ervoor dat onze locatie overeind blijft. Het belang van vrijwilligers is het fundament, zonder hen zouden we nooit met elkaar alles kunnen doen wat we nu met elkaar realiseren. Als locatie zijn wij daar ontzettend dankbaar voor, kunnen we alleen maar daarvoor onze waardering uitspreken en er trots op zijn, aldus Johan.

Dit jaar waren er maar liefst zeven jubilarissen, variërend van 25 tot en met 50 jaar vrijwilligerswerk. De jubilarissen ontvingen een prachtige oorkonde met daarnaast een boeket bloemen met als toetje uiteraard een daverend applaus uit handen van alle aanwezigen. Voor 25 jaar vrijwilligerswerk werden gehuldigd: Ineke Groot Koerkamp, Angela Jansen, Jeanette Sibelt, Mariet van der Vegte, Cor de Gooijer en Jan Jansen Holleboom. Annie Velthuis werd in het zonnetje gezet vanwege haar 50 jaar vrijwilligerswerk voor de Heilig Hart kerk. Na het maken van de groepsfoto was er gelegenheid om alle jubilarissen te feliciteren en werd er een toost uitgebracht op dit mooie moment. Er was ook nog aandacht voor niet jubilerende vrijwilligers. Hein Velthuis stopt na 29 jaar met het bezorgen van het parochieblad en werd er ook een woord van dank uitgesproken aan Riky Harink die stopt met de bereikbaarheidstelefoon. Na 20 jaar mag dat ook. Beide ontvingen een leuke attentie. Allemaal nogmaals van harte gefeliciteerd en enorm bedankt voor jullie tijd, gezelligheid en hele fijne samenwerking.

Op de foto v.l.n.r.:
Angela Jansen, Mariet van der Vegte, Ineke Groot Koerkamp, Jeanette Sibelt, Annie Velthuis, Cor de Gooijer, Jan Jansen Holleboom.

Foto: Hans Heerink