Verslag Lourdes - pastor Ria Doornbusch

Zaterdag 29 april zijn de pelgrims in alle vroegte op pelgrimage gegaan vanuit Lemelerveld na het ontsteken van de pelgrimskaars en een reisgebed door Pastor Doornbusch. Aangekomen met de bus in Tourcoing zijn ze met al de 975 Nederlandse pelgrims overgestapt in de TGV om tegen 18.15 uur aan te komen in een regenachtig Lourdes. Na een heerlijk avondmaal heeft een kleine groep de regen getrotseerd om een eerste groet te brengen aan de Grot. De lange reisdag heeft ook gebracht dat velen al zijn begonnen aan hun nachtrust. Zondag 30 april om 10.00 uur was er de mis aan de Grot, velen zien hier naar uit. Het gaat een prachtige eerste volledige dag in Lourd worden.
Wilt u de eucharistieviering aan de Grot vanuit Lourdes terugkijken, klik dan hier.

Deze zondag gaan we ook om 17.00 uur aan de Sacramentsprocessie deelnemen. Ook deze kunt u met ons meevieren en met ons verbonden zijn. Klik op de link om bij de rechtstreekse beelden uit Lourdes te komen.
Op maandag 1 Mei gaan we meebidden bij de Lichtprocessie die om 21.00 uur gaat beginnen. Ook hier kunt u via de rechtstreekse beelden verbonden zijn.
Later in de week hebben wij een Parochieviering met onze 42 pelgrims, daar gaan we bidden voor de intenties die ons zijn aangereikt tijdens een gebedsviering. U kunt nog intenties aanleveren bij Pastor Ria Doornbusch via email; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of de app.
We gaan naar Lourdes en u kunt met ons verbonden zijn. Wees welkom om af te stemmen via deze link of hou de facebookpagina bij van onze parochie waar we elke dag een verslag zullen delen.
We gaan naar Lourdes, en u gaat met ons mee in gebed en in ons hart.

Ave, ave

Pastor Ria Doornbusch