Geslaagde carnavalsviering 1 februari 2020!

Kloosterkoor maakt kleurrijke come-back!
Voorafgaand aan de gala-avond, was er traditiegetrouw een carnavalsviering in de Heilig Hartkerk.
Voor Prins Oetra nagenoeg zijn laatste taak, in zijn functie als Prins der Sprokkelaars.
De Raad van Elf stond hem dapper ter zijde.
Voorganger Pastor Noordink richtte een warm welkom aan alle aanwezigen.
Hij sprak trotse en dankbare woorden over Lemelerveld en over allen die dagen, nachten, maanden, zinvol bezig zijn.
Bijvoorbeeld met de voorbereidingen en organisatie van het complete carnavalsgebeuren.
Opschepper Gait Jan Pochebuhl deed er nog een schepje bovenop en wist alles nog wat rooskleuriger te maken.
Een beste bril sierde het altaar.
Het thema van de viering luidde dan ook; ‘Anders Kijken’!
Nou, dat is gelukt.
Bezoekers keken hun ogen uit, of wisten niet waar ze kijken moesten: Een prachtig vroom nonnenkoor song serene liederen.
Maar toen er door een andere bril gekeken werd, gingen ze los met een ware sister-act.
Met Moeder Overste op piano en Zuster Simpel als front-vrouw.
De Heujschudders bliezen ook flink wat muziek in de viering, wat uiteindelijk resulteerde in een uitbundige polonaise door de kerk! Voor elke bezoeker was er een bril, met de overweging: ‘Geef ons een bril met andere glazen, zodat we ons over elkaar kunnen verbazen.
En het goede blijven zien in alles om ons heen, want dat kunnen we niet alleen’!
Aan het einde werd iedereen bedankt voor de voorbereiding, de medewerking en de aanwezigheid.
Prins Oetra nodigde alle aanwezigen uit om na de viering in zaal Reimink verder te feesten op de gala-avond, met de bekendmaking van de nieuwe prins of prinses. Het startsein voor een nieuw carnavalsjaar.
Alaaf!

Tekst MoDi, Foto’s Hans Heerink

Impressie carnavalsviering 1 februari.  "Anders kijken".