Con Amore zingt sterren van de hemel.

“Wat is er toch te doen in het dorp?” Was een veel gestelde vraag zaterdagavond 22 december. Alle parkeermogelijkheden in een straal van 3 km rondom de Heilig Hartkerk waren overvol. Ook in de Heilige Herberg was amper nog een plaatsje vrij.
Con Amore, onder de bezielende leiding van dirigent Wim van Lenthe, hield  haar jaarlijkse Kerstconcert.
De wijdse armgebaren van de enthousiaste dirigent leken het doen voorkomen alsof de dirigent elk moment kon opstijgen, als ware hij de engel zelf. Het publiek werd getrakteerd op een prachtig en afwisselend programma voor een avond luistergenot in een sfeervolle kerk.
Con Amore werd begeleid door pianovirtuoos Bert Bootsma en het Harderwijks Strijkorkest. Een jarenlange, geoliede samenwerking.
Yvonne Boerdam, sopraansoliste, vertolkte kippenvelsolo´s waaronder het ‘Avé  Maria’ van Bach/Gounod. Speciaal voor de gelegenheid waren de nachtegaaltjes van Sincero uit Heino van de kerststal gehaald. Bekende en minder bekende Christmas Carols passeerden de revue.
Het geheel klonk als een klok! Natuurlijk mocht het wereldberoemde en eeuwenoude ‘Stille Nacht’ niet ontbreken. En het prachtige “There’s so much to be thankful for’ was een zeer toepasselijke samenvatting van de avond, en een warme kerstgedachte. De vertaling wil ik u dan ook niet onthouden:
Op sommige dagen vergeten we om ons heen te kijken
en zien we de vreugde niet die ons omringd.
We gaan teveel op in onszelf,
We nemen, waar we zouden moeten geven.
Dus voor vanavond bidden we voor wat nog kan komen.
En hopen we op hetgeen we niet kunnen zien.
Het is aan ons om de verandering te zijn en zelfs al zouden we allemaal nog iets meer kunnen doen;
                    Er is zoveel om dankbaar voor te zijn!

Uiteraard in de afkondiging, door Johan Neppelenbroek, woorden van dankbaarheid aan alle deelnemers, begeleiders, ondersteuners en toeschouwers. En met de kerstgedachte in het achterhoofd was de collecteschaal bij de uitgang snel gevuld. Hierbij, thankful namens de toeschouwers; “Con Amore, bedankt voor een fantastisch Kerstconcert!”

MoDi