Prachtige palmpaasviering

Zondagmorgen was het een mooi schouwspel voor de ingang van de H.Hartkerk.
Zo’n 50 kinderen stonden er met hun palmpaasstok in de hand, te wachten tot ze in processie de kerk in konden trekken. Zelfs de koning op een echte ezel was er klaar voor want hij zou voorop gaan in de stoet. Petrus kwam hen halen.
Onder luid gezang en met glunderende gezichtjes trok iedereen naar voren. Er werd zelfs een extra rondje door de kerk gemaakt.
Na de uitleg van palmpasen was er een prachtig verhaal van ds. Kees Benard over twee kinderen die met een winkelwagentje van de Coop. glas naar de glasbak moesten brengen.
Ook dat was haast een optocht geworden en als klap op de vuurpijl gingen ze tenslotte met hun karretje bij de huizen in het dorp langs om levensmiddelen op te halen voor de mensen die wel een extra steuntje in de rug konden gebruiken.
Het verhaal sloot naadloos aan op de collecte die werd gehouden en waarvan de opbrengst naar het Sociaal Steunpunt van de Kerken ging. Hiervan konden paaspakketten voor de minima in ons dorp gemaakt worden.
Na afloop van de viering ging men in optocht naar het Anker waar door het koor Voices voor de bewoners nog enkele liederen werden gezongen.
Al met al een zeer geslaagde palmpasen.