Uitreiking doopschelpjes

In de viering van Driekoningen zijn de doopschelpjes meegegeven aan de ouders van de kinderen die in 2017 in onze kerk zijn gedoopt.

Ouders waren aktief betrokken bij de voorbereiding en hadden naar aanleiding van het verhaal van een tuinman die goed voor zijn plantjes zorgde, zelf ook een plantje meegenomen.
Ieder een plantje dat ze goed bij hun pasgeboren kind vonden passen. Het plantje hadden ze aan het begin van de viering bij de kerststal in de kerk gezet. Hun cadeautje voor het kind in de kribbe.
De kinderen die naar de kinderwoorddienst waren geweest hadden een cadeautje gemaakt voor de kinderen die gedoopt waren. Een schatdoosje waar het doopschelpje ingelegd kon worden. Een prachtig gebaar dat door de ouders heel erg werd gewaardeerd.
Aan het einde van de viering kregen de ouders het doosje met het schelpje erbij mee naar huis.
Klik hier voor de fotos van de gedoopte kinderen.