Terugblik op onderscheiding Annie en Riky.

Was u er ook bij op de 26e april? Ik mocht erbij zijn toen “de dames  van het parochiecentrum“ onderscheiden werden in het gemeentehuis in Dalfsen. De verrassing was van hun gezichten af te lezen. Het was goed gelukt om alle voorbereidingen geheim te houden en ze mee te krijgen naar het gemeentehuis. Ze hebben het zo verdiend. Zo veel jaren inzet en zorg voor niet alleen onze kerk maar ook bij de voetbal en als collectanten voor goede doelen. Het was al meer dan waar ik van op de hoogte was. Zo gaat dat meestal. Al denk je mensen een beetje te kennen, er zijn vaak ook weer verrassende kanten. De burgemeester heeft het allemaal mooi naar voren gebracht in zijn woordje. Een klein werkgroepje had de receptie in het parochiecentrum om 15.00 uur voorbereid. Er werd op het laatste moment nog even de zaal passend versierd. De koffie was klaar en het team was klaar voor de receptie. Na aankomst van Annie en Riky met de families kwam al snel een hele volksstroom op gang om hen te feliciteren met hun onderscheiding. Het werd een hele prettige bijeenkomst waar de beide dames naar mijn overtuiging volop van genoten. Ook Willy Veltmaat en René Janssen wisten Annie en Riky  goed te typeren in hun speeches. Ik en volgens mij de hele zaal, werd verrast getroffen door het persoonlijke verhaal van Ingeborg Hollegien over Annie’s onvoorwaardelijke hulp in een moeilijke tijd.

Het werd een mooie middag en na afloop hebben de dames iedereen, die hun taken voor deze receptie hadden overgenomen, bedankt voor de mooie middag. Nee, Annie en Riky het was een mooie dag voor onze locatie en wij bedanken jullie voor zoveel jaren inzet. De foto van hun huldiging is sprekend voor hun vriendschap.

Meer foto’s klik dan hier.
Dank aan iedereen die meegewerkt heeft om deze dag mogelijk te maken. Dank aan de vele mensen die gekomen zijn om hen te feliciteren.

Leo Broeks namens de locatieraad.