Afscheid Riet Mulder - Borg

Afgelopen vrijdagavond heeft Riet Mulder- Borg afscheid genomen als pastoraal werker van de Emmanuelparochie. Ze heeft de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. "Met pijn in het hart" zoals ze het zelf benoemde. Riet is 5 jaar verbonden geweest aan de Emmanuelparochie. "Het waren prachtige jaren waarin ik lief en leed mocht delen, ze hebben me verrijkt, het is niet gemakkelijk dit los te laten."
In een bomvolle kerk, omringd door haar familie, ging Riet voor de laatste keer samen met het voltallige pastorale team voor in een ingetogen vesperviering. De zang werd verzorgd door een projectkoor samengesteld uit alle vier koren van de geloofsgemeenschap het Heilig Hart te Lemelerveld. Deze geloofsgemeenschap trad op als gastlocatie en had alles tot in de puntjes verzorgd!
Aan het eind van de viering sprak Riet een dankwoord uit, in de eerste plaats aan haar man, kinderen en kleinkinderen: "Dankzij hun steun heb ik dit werk kunnen doen, pastoraal werk is nu eenmaal geen 9 tot 5 baan."
Na de viering was er een drukbezochte receptie waar het pastoraal team een passend lied ten gehore bracht. Een groep Filipijnse dames zorgden met zang en dans voor een gezellig intermezzo. De Filipijnen liggen Riet en haar familie na aan het hart. Jan Mulder, karmeliet en zwager woonde en werkte daar. Na zijn overlijden werd er een stichting opgericht: Het Jan Mulder Memorial Fund. Riet vroeg dan ook geen cadeaus bij haar afscheid maar een bijdrage aan dit fonds. Men wil, in een zeer arm gebied, een nieuwe school bouwen.
Vele handen werden geschud, vele mooie wensen geuit.

Riet neemt nu even tijd om alles te laten bezinken. " Er is, in het vrijwilligerswerk genoeg te doen, er komt vast en zeker weer iets op mijn pad."

Voor nog meer foto's klik hier.