Reis naar Polen

Zaterdagavond om 19:00 uur begon de uitzwaaiviering in de kerk. Na de kerkdienst gingen we in de bus en werden we uitgezwaaid. Na de busreis kwamen we aan in het hotel en mochten we iets doen voor onszelf. 's Avonds gingen we eten en we hebben Pools eten gegeten.
De volgende ochtend gingen we om 8:15 ontbijten en om half 10 gingen we weer in de eetzaal verzamelen om naar een Poolse school te gaan. Toen we aankwamen moesten we even wachten voor de deur en gingen de Poolse kinderen naar ons zwaaien. Toen we binnenkwamen kregen we een presentatie over paus Johannes Paulus II, de beschermheilige van de school, en deden wat schoolkinderen een stukje over hem. Na de presentatie kregen we een rondleiding door de school en daar zag het er heel anders uit. Er zijn hele kleine klassen en het zag er allemaal heel oud uit. We gingen na de rondleiding sporten met Poolse kinderen. We gingen volleyballen, handballen en voetballen en Nederland heeft alles gewonnen. Nadat de wedstrijden afgelopen waren kregen de teams die hadden gewonnen een medaille. We kregen een tas met kaarten en een folder van de kinderen. Wij hebben ze ook nog een cadeau gegeven: zakken pepernoten en een foto van onze groep. Ook hebben we een gedeelte van de collecte van de uitzwaaiviering aan de school gegeven. Toen we weer naar het hotel gingen, gingen we Pools eten. En vanavond hebben we nog een kampvuur.