Con Amore luidt Kerst in

‘Wij komen tezamen’ zo begon het concert met samenzang in een volle kerk. Waarna Con Amore het Kyrie uit de ‘Stille Nacht Messe’ van H. Klier zong. Een intiem begin van een geslaagd concert. Gevolgd door het ‘Magnificat’ van D. Cimarosa. Een blijde lofzang aan Maria. Het herenkoor Salland Vocaal zong in het Engels, Latijn en Frans ontroerende en vrolijke kerstliederen. Een koor met een warme, volle klank.

Yvonne Boerdam soleerde in het schitterende ‘In the bleek midwinter’ van G. Holst. Het werd muisstil in de kerk. Con Amore liet horen dat klassiek repertoire sfeervol afgewisseld kan worden met Engelse Carols. Je kon horen dat het koor er plezier in had. Dank aan Wim van Lenthe die met zijn kennis en enthousiasme weer gezorgd heeft dat beide koren deze avond konden schitteren. De muzikale begeleiding was weer in de vertrouwde en kundige handen van Bert Bootsma, pianist/organist, en het Harderwijks Strijkorkest o.l.v. Roelof Klaassen. Na het ‘Joy to the World’ werden allen bedankt met een staande ovatie en konden de aanwezigen nog even nagenieten in de prachtig versierde kerk en van de grote Kerststal.