Sirkelslag

In Lemelerveld heeft de groep vormelingen meegedaan aan Sirkelslag in ons parochiecentrum. Het was goed dat de dames Riky en Annie en de schoonmaakploeg van ons parochiecentrum er niet waren, want er waren dit jaar spellen bij die nogal voor wat rommel en wateroverlast zorgden. En juist die rommel en dat water maakte het natuurlijk wel extra leuk voor de kinderen.

Uitleg van de opdrachten kregen we via een computer aangesloten op de beamer en het grote scherm. Het begon met het verhaal van de 5 broden en 2 vissen. Het thema dit jaar was Deel en win en dat kwam weer in de opdrachten naar voren. Met de opdrachten konden punten verdient worden. Uiteindelijk behaalde de vormselgroep Lemelerveld de gedeelde 59ste plaats. Maar boven al; het was een enorm gezellige avond.

Hieronder een opsomming van de opdrachten waarmee de punten verdiend konden worden.

Samen een rauwe ui opeten.

Ballonnen laten knappen tussen je tanden.

Eén minuut een aap nadoen.

Complimenten over anderen opschrijven en daar een smiley kunstwerk van maken.

Een glas zoutwater samen leegdrinken.

Een tent van kranten bouwen.

Gelukkig kregen we wat uitleg, want hoe maak je van een slappe krant een tent die groot genoeg is dat er iemand in kan zitten. Tentstokken konden gemaakt worden door kranten strak op te rollen. En natuurlijk als de tentstokken klaar zijn lijken ze op zwaarden dus moesten sommigen even hun baldadigheid laten zien en vlogen de kranten snippers door de lucht. Niet erg, uiteindelijk stonden er 2 tenten, een van de jongens en een van de meiden en met een paar bezems was de rommel na deze opdracht weer snel weg.

Een waterestafette. (water met een gieter vanuit een emmer door een buis in bekertjes en van daaruit met rietjes opzuigen en naar de andere kant van de zaal lopen met het rietje met water in de mond om daar het water in flessen te laten lopen.)

Dit was natuurlijk hilarisch. We deden de jongens tegen de meiden dus het wedstrijd element was er. Veel water over de tafel en op de vloer. Op het laatst ging de emmer water bij de jongens zelfs helemaal over de kop. Gelukkig hadden we dweilen en handdoeken en was alles uiteindelijk weer blinkend schoon.

Geheimen boodschap ontrafelen;

Letters waren te verdienen door pingpongballetjes in eierdoosjes te gooien,

door in een kring te gaan zitten op elkaars knieën zonder om te vallen,

door klopsignalen om te zetten in letters,

door naar snapshots te kijken van bekende personen waarbij letters hoorden.

Al die letters bij elkaar vormden de boodschap: Het enige dat meer wordt als je het deelt is liefde.

U leest het, het was een avond vol lol, uitdaging en samenwerken, een mooi begin van de voorbereiding op het Vormsel. We wensen de vormelingen een goede voorbereidingstijd toe.