Maak je eigen Palmpasenstok

De palmpasenstok is iets typisch Nederlands, evenals de optocht of processie van kinderen met hun palmpasenstok. Met Palmpasen – de laatste zondag van de Veertigdagentijd en het begin van de Goede Week – werd al sinds de middeleeuwen de intocht van Jezus in Jeruzalem herdacht. Er werd vaak een houten ezel met een beeld van Christus erop door de straten getrokken. Mensen op straat zwaaiden dan de optocht toe met palmtakken. Mogelijk is de palmpasenstok ontstaan in de schuilkerkenperiode tijdens de Reformatie.

Klik hier om je eigen palmpasenstok te maken.

Ps: Het doe-het-zelf pakket kun je ophalen op woensdagmiddag 29 maart bij de Heilig Hart Kerk. Dit doen we gelijk uit school, tussen 12.15 uur en 13.15 uur. De spullen liggen dan klaar voor je. Opgeven hiervoor is handig, zodat we weten hoeveel pakketjes voor de palmpasenstok we klaar moeten leggen.
Opgeven: voor vrijdag 24 maart d.m.v. een mailtje naar Sandra Beumer (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)
We zien je opgave tegemoet, hopelijk krijgen we dit jaar weer een mooie optocht met veel kinderen.