Vredesdienst in de openlucht 20 september 2015

Uitgaande van de Raad van Kerken Lemele/Lemelerveld wordt op zondag 20 september om 10.30 uur een vredesdienst gehouden. Nu eens niet in een kerkgebouw maar in de openlucht op camping De Olde Lucashoeve in Lemele.
Het thema dit jaar is: Vrede verbindt.
Wat kunnen wij doen om de vrede om ons heen en in de wereld, te bevorderen?
Aan de hand van een Bijbellezing (1 Koningen 21) over het verkopen van een wijngaard en de chantage van mensen, die hierbij om de hoek kwam kijken, leggen we de link naar het hedendaagse leven. Hoe voorkomen we onrecht door machtsmisbruik en maken we duidelijk dat respect voor de medemens veel meer oplevert dan economisch gewin?

Omdat we als Raad van Kerken meer zichtbaar en laagdrempelig willen zijn voor onze dorpsgenoten, hebben we besloten om deze viering in de openlucht te houden.

Misschien is het een idee om gezellig als buren, familie of vrienden samen op de fiets (of wandelend) naar de Olde Lucashoeve te komen.
De Olde Lucashoeve is een prachtige camping, onderaan de Lemelerberg, net buiten Lemele. We vragen iedereen om zelf een stoel mee te nemen (een kleedje kan ook). Wel zal er een aantal stoelen (50) zijn voor oudere mensen.
Er is oppas en een knutselhoekje voor de kinderen. Dus breng ze gerust mee.
Voorgangers zijn ds. Kees Benard en ds. Ger Zijl en de voorbereidingsgroep.
De opbrengst van de collecte is voor het Pastor Thomasfonds. Deze Indiase oud-priester van de H.Hartparochie in Lemelerveld zorgt ervoor dat kansarme kinderen in India naar school kunnen. Er is een stand van deze stichting aanwezig.
Na afloop van de viering is er koffie/thee en voor de kinderen ranja.

Wanneer: zondag 20 september 10.30 uur op camping de Olde Lucashoeve, Kerkweg 30 te Lemele. Bij slecht weer is de viering in de Ichtuskerk te Lemele.