Con Amore treedt op in Nieuwleusen

Het jaarlijkse korenconcert in Nieuwleusen is een mooie traditie, die de afgelopen twee jaar helaas werd onderbroken door corona. Dit jaar kan het evenement gelukkig weer doorgang vinden. Con Amore uit Lemelerveld en vier andere koren uit de regio zullen op zaterdag 18 juni meewerken aan dit concert, dat zal plaatsvinden in de Maranathakerk aan de Van der Grondenstraat in Nieuwleusen. Het optreden begint om 19.30 uur en de toegangsprijs bedraagt zeven euro.

Al vele jaren sluiten de koren die onder leiding staan van dirigent Wim van Lenthe uit Dalfsen het muzikale seizoen af met een gezamenlijk optreden, waarmee de vakantieperiode wordt ingeluid. De koren die dit jaar in de Maranathakerk zullen optreden, zijn het gemengd koor Con Amore uit Lemelerveld, het vrouwenensemble Quodlibet uit Vilsteren, het mannenkoor Salland Vocaal uit Raalte, het gemengd koor St. Caecilia uit Raalte en het Christelijk mannenkoor uit Vriezenveen. De laatste twee koren presenteren zich voor het eerst op dit korenconcert.
De muzikale leiding van alle koren is in de vertrouwde handen van de organisator van dit concert, Wim van Lenthe. Bert Bootsma (piano) en Bert Webbink (orgel) zullen de begeleiding van de zangers voor hun rekening nemen. De vijf koren zullen deze avond elk een deel van het programma verzorgen met de muzikale hoogtepunten uit hun eigen repertoire, maar ook zullen er zo af en toe meerdere koren tegelijkertijd optreden. Leuk is dat ze allemaal hun eigen repertoire en stijl hebben, zodat de bezoekers van dit concert kunnen genieten van een boeiend en zeer afwisselend programma. Afsluitend zullen alle koren gezamenlijk enkele liederen ten gehore brengen.