Open toren dag op 4 juni

Op 19 oktober 2019 werd onder het motto “Waardeer het, repareer het” een open toren dag georganiseerd. Dit was de aftrap van een actie om middelen bijeen te krijgen om de kerktoren te kunnen restaureren. Met eigen ogen hebt u toen de noodzaak voor een grondige aanpak kunnen zien. Maar het bleef niet alleen bij kijken, een mooie bijdrage tot behoud van de toren kwam er vanuit de inwoners en bedrijven uit Lemelerveld.

Als dank daarvoor willen we u op zaterdag 4 juni van 13.00 tot 16.00 uur uitnodigen om het resultaat eindelijk te komen bekijken. Hoe de toren van de buitenkant weer in een uitstekende staat is gebracht door de nieuwe voegen, de mooi gerestaureerde glas in lood ramen en de als nieuw lijkende wijzerplaten. Maar ook aan de binnenkant is het nodige gebeurd. Nieuwe galmborden, vervanging van de aandrijving van het uurwerk en de bekabeling die door vrijwilligers is aangebracht.

Graag nemen we u mee de toren in om dit te bezichtigen. In het parochiecentrum hebt u de mogelijkheid om aan de hand van foto’s het hele restauratie traject mee te beleven.

Tot 4 juni de koffie staat klaar.