Vrijwilligersnieuws

We beginnen het nieuwe jaar met het vermelden van een heel aantal wisselingen in het vrijwilligersbestand. Gelukkig zijn het wisselingen, dat betekent dat er nieuwe mensen instappen. En dat is goed nieuws in deze tijd. Daar zijn we heel blij mee.
Bezoekersgroep: Marijke Nijenhuis is het nieuwe aanspreekpunt geworden van de bezoekersgroep. Na ruim 30 jaar is Anja Holterman hiermee gestopt. Haar gezondheid liet het niet langer toe om nog aktief te kunnen zijn. Bovendien is Sienie Noordman (Dwarsweg 9) tot de bezoekersgroep toegetreden.
Parochiecentrum: In het parochiecentrum is de hulp op de donderdagmorgen weer ingevuld. Nieuwe gezichten; Mariet Sibelt en Ineke Huijsmans zijn dan aanwezig. Zij zorgen voor schoonmaakwerkzaamheden, de koffie en de nodige gezelligheid. Ook jullie van harte welkom.
Wijkvertegenwoordigers: Betsie Koenjer (Lemelerveldseweg 103A) is de nieuwe wijkvertegenwoordiger voor wijk 1 (Strenkhaar, Veldhoek en Weerdhuisweg). Zij heeft deze wijk overgenomen van Tonnie Morrenhof. Tonnie is verhuisd naar de Hooilanden 4 en zij was bereid om daar samen met Ingrid Brok wijkvertegenwoordiger te worden voor de Nieuwe Landen. Fantastisch.
Schoonmaak kerkgebouw: Ook hier een nieuw gezicht; Yuli Groote Stroek is begonnen in de groep van de kerkschoonmaaksters. Fijn dat ze de groep komt versterken.
Parochiebladen sorteren: In november hadden Lies en Bertus Boerkamp aangegeven te willen stoppen met het sorteren van de parochiebladen. Ruim 9 jaar hebben zij dit met veel inzet gedaan. Het hele jaar door want zelfs hun vakanties werden rondom de uitgifte van het blad heen gepland. Hulde daarvoor. Maar we waren ook heel blij dat we snel nieuwe mensen gevonden hadden die dit werk over wilden nemen. Ingrid Brok (Graslanden 27) en Marijke Hulsman (Aakstraat 1) gaan dit gezamenlijk voortzetten. Ze zijn al begonnen.
Kerkhof onderhoud: Herman Koerhuis is aan het eind van het afgelopen jaar gestopt met het onderhoud van het kerkhof. Gedurende 11 jaar heeft hij er geschoffeld, geharkt en geveegd.
Herman, dank daarvoor.

Alle mensen die in het afgelopen jaar op welke manier dan ook, geholpen hebben in en rond de kerk, heel hartelijk dank voor jullie inzet en we hopen er in dit nieuwe jaar samen weer iets goeds en moois van te maken.