Allerzielen 2020

Gisteren was het nog een drukte om de kerk en kerkhof.

Allerzielen is het komende maandag.
De bestrating om de nieuwe urnenmuur en het pad naar achteren is klaar.
In de tuin werd het laatste bouwafval opgeladen en afgevoerd.
In de tuin was Herman Boxebeld van de tuinploeg druk bezig om het blad op te ruimen zodat de tuin er ook strak bij ligt.
Voorts was het een komen en gaan van bezoekers voor het kerkhof om de graven van familieleden er netjes uit te laten zien.

Het programma ziet er als volgt uit:
Plechtigheid op ons parochiekerkhof.
A.s. zondagmiddag 1 november om 15.00 uur is er een samenkomst op ons parochiekerkhof
Op het Hoogfeest van Allerheiligen is er rondom het kruis een korte plechtigheid waarna een ieder naar de graven kan gaan van hun dierbaren.
Pastoor Monninkhof zal de graven zegenen en de nieuwe urnenmuur wordt ingezegend.
Dit alles zal doorgang vinden bij droog weer. Wij willen u vragen om de aangegeven afstand in acht te nemen en een mondkapje te dragen.
In tegenstelling wat eerder op het parochieblad stond zal de plechtigheid niet in de pastorietuin plaatsvinden, maar rondom het kruis op ons kerkhof.
Op verzoek van de pastoor en de andere leden van de pastoraatsgroep is eergisteren afgesproken dat gezien de huidige situatie de plechtigheid alleen op de begraafplaats is.
We willen het allemaal kort houden, zodat de mensen niet te lang bij elkaar zijn.

Op maandagavond 2 november staan we in een viering in onze kerk, aanvang 19.00 uur, stil bij de overledenen van afgelopen jaar.
De nabestaanden van hen, van wie vanuit of met betrokkenheid van onze geloofsgemeenschap, in de voorbije tijd afscheid is genomen, zullen hiervoor door de werkgroep avondwake worden uitgenodigd.
Deze viering is voor het eerst via een live stream te volgen.

Werkgroepen kerkhof en tuinonderhoud