• 150 jaar

U kunt weer naar een viering in onze kerk!

Vanaf zaterdag 4 juli bent u weer welkom in onze kerk. Vanaf dat moment vindt elk weekend één viering plaats. Vast staat dat in ieder geval tot 1 september geen communie wordt uitgedeeld in onze kerk.

Als u naar een viering wilt, moet u zich wel houden aan bepaalde regels en afspraken vanwege de corona. Die regels hebben we opgesteld op basis van landelijke richtlijnen van het bisdom en van ons parochiebestuur.

Hierna hebben we die regels en afspraken opgenomen:

Voorafgaand aan de viering

1. U moet zich telefonisch aanmelden voor het bijwonen van een viering. Dat kan alleen op de zaterdag in het weekend van die viering, en wel tussen 12:00 en 14:00 uur. Bel dan naar  37 12 53 of 37 00 35.
  2. Als u zich aanmeldt, geef dan uw naam en telefoonnummer door. De telefonist zal u ook een aantal vragen stellen die te maken hebben met corona.
  3. Er mogen maximaal 100 personen in de kerk aanwezig zijn. Door de vereiste afstand van 1,5 meter in de kerk, is het mogelijk dat dat aantal zelfs minder is. Als dit aantal bij de aanmelding is bereikt, krijgt u dat tijdens het telefoongesprek te horen.

Tijdens de viering

1. Bij binnenkomst wordt u ontvangen door een vrijwilliger die controleert of u zich aangemeld heeft, en of u (nog steeds) geen kenmerken van corona heeft.
  2. U ontsmet uw handen.
  3. U pakt zelf het misboekje.
  4. Een vrijwilliger verwijst u naar één van de 2 zijpaden waarna u zo ver mogelijk naar voren loopt.
  5. Een vrijwilliger voor in de kerk wijst u de plek aan waar u gaat zitten.
  6. Er mag niet gezongen worden (er is ook geen koor).
  7. U schudt geen handen (en  hoesten en niezen doe je natuurlijk in de elleboog).
  8. Er is voorlopig geen communie (wel in Ommen).
  9. Er is geen collecte. Bij het uitgaan van de kerk kunt u uw bijdrage op een schaal leggen.
  10. Op aanwijzing van een vrijwilliger verlaat u de kerk.
  11. U ontsmet nogmaals uw handen.
  12. Na afloop is er geen samenkomst in het parochiecentrum.

Het protocol dat door het parochiebestuur is vastgesteld, kunt u lezen als u op deze link klikt.