Verwarming kerk

Afgelopen weekend moest de kachel handmatig draaien en omdat nog niet iedereen precies wist hoe dat aan te sturen, was er nog wel het een en ander aan te merken op het comfort.

We hopen deze week de hele afstemming van de kachel wel geregeld te hebben en de kosters en nog een paar mensen meer te instrueren over de werking.

De “kast” naast het orgel met de ronde gaten moeten zorgen dat straks de lucht in de kerk sneller en efficiënter opgewarmd kan worden dan voorheen. Aan stookkosten waren afgelopen jaar bijna 16.000 kuub gas nodig voor een totaalprijs van ruim  € 9000,- . Nu de kachel vervangen moest worden hebben we dan ook gekozen voor een hoog rendementskachel en met een andere inblaastechniek. Al zal niet iedereen blij zijn met de nieuwe opstelling, we hopen er in de toekomst jaarlijks een paar duizend euro op de kosten van verwarming te kunnen besparen. Het gas zelf zal ook in de toekomst er niet goedkoper op worden.

De locatieraad, Leo Broeks