Adventknutselmiddag

Met 30 enthousiaste kinderen hebben we woensdagmiddag 29 november 2017 weer hele mooie kunstwerken gemaakt. Deze keer geen adventskrans of advent-aftelkalenders maar servies, zodat iedere dag gegeten en gedronken kan worden vanuit/vanaf eigen mok en bord. Een super goede voorbereiding op kerst dus.
We zijn de middag begonnen met een advent verhaal en hebben het met de kinderen over de betekenis van advent en kerst gehad. Met het praten daarover kwamen meteen de ideeën over wat te tekenen op het servies omhoog. Na wat oefenen op papier, werden de tekeningen met speciale porselein stiften nog een keer getekend maar dan op het servies. Het resultaat is prachtig geworden en te bekijken voor en tijdens de adventsviering. De gepimpte mokken en borden zullen voorin de kerk staan.
De adventsviering is in de RK-Kerk op zaterdagavond 2 december om 19:00 uur en gaat uit van de Raad van Kerken. De voorgangers zullen ds. G. Zijl, ds. K. Benard en pastoraalwerker J. Butti zijn. Voor de kinderen is er een kinderwoorddienst georganiseerd. Iedereen is van harte welkom en na de viering is er koffiedrinken in het parochiecentrum.