Lening voor het dak wordt afgelost

Binnenkort wordt de lening voor de vervanging de leien van het dak van de kerk afgelost door de Emmanuelparochie. Deze lening van het restauratiefonds is destijds voor een gunstige rente van 1.5% aangegaan in 2006 en had een looptijd van dertig jaar. In de tijd dat we deze lening aangingen bracht spaargeld bij de bank nog circa 6 % rente op. Daardoor konden wij ook weer reserveren voor nieuw en verder onderhoud van onze kerk. Hiervoor was het restauratiefonds ook bedoeld. Op dit moment is deze trend echter geheel omgeslagen. Nu we opgegaan zijn in de Emmanuelparochie en de reserves centraal beheerd worden is het financieel gunstiger om deze lening af te lossen, omdat spaargeld bij de bank nog maar amper een 0,5 % rente opbrengt. Daardoor zouden we teveel geld toe leggen om deze lening te behouden. Daarnaast is aflossen van deze lening boetvrij.

Leo Broeks financieel beheerder.