Vormsel voor volwassenen

Voor de volwassen vormelingen blijkt dit een extra dimensie te geven aan deze vreugdevolle dag, waarop ze hun doopbeloften vernieuwen en zich door de Heilige Geest laten begeesteren. Deze plechtigheid vindt overigens al plaats sinds 1996, toen voor het eerst volwassenen uit verschillende parochies in zo’n gemeenschappelijke viering werden gevormd. De zogenaamde ‘nieuwe katholieken’ en gedoopte katholieken die op volwassen leeftijd het Vormsel ontvangen, zijn ook dit jaar met Pinksteren (4 juni) dus van harte welkom voor deze diocesane viering.

Namen van belangstellenden kunnen door de pastoor of een ander lid van het pastoraal team worden doorgeven aan het secretariaat van het Aartsbisdom Utrecht, t.a.v. mevrouw L. Andriessen, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Graag ook daarbij de vermelding van het postadres en de geboortedatum van de aanstaande vormeling(en).

Voorafgaand aan de viering is er een ontvangst voor de vormelingen en hun naaste familie in de pastorie van de kathedraal (Nieuwe Gracht 61, Utrecht). De vormelingen kunnen dan tussen 9.30 en 10.00 uur kennismaken met kardinaal Eijk en krijgen aansluitend enkele ‘regieaanwijzingen’ van ceremoniarius Ben Lokate.

Wilt u de volwassen vormelingen in uw parochie wijzen op de mogelijkheid om op 4 juni door de aartsbisschop gevormd te worden? Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Een gezegende opgang naar Pinksteren wens ik u allen toe.

Met vriendelijke groet,

+ Mgr. drs. H.W. Woorts