Eerste Carnavalsviering in de kerk.

Zaterdagavond 4 februari vond in Lemelerveld de eerste carnavalsviering plaats in de Heilig Hart van Jezus kerk. In een goed gevulde kerk ging Pastor Gerard Noordink voor in de viering. Een afvaardiging van de Raad van Elf van de Sprokkelaars was aanwezig en had een actieve rol tijdens de viering.
Waarom een carnavalsviering in de kerk?
Het antwoord werd gegeven door de vele mensen die aan de viering meewerkten. Het thema: ”We nemen het met een korreltje zout”, werd breed uitgemeten. De wereld zou er een stuk anders uitzien, als deze “smaakmakers” er niet zouden zijn. Pastor Gerard Noordink legde het evangelie van de week uit door de toehoorders bewust te maken dat ieder voor zich, juist het licht voor een ander kan zijn.  Het koor Voices zong liederen met passende teksten waar iedereen vrolijk van werd. Prins Carnaval van de “Sprokkellaars” wist met zijn slotwoord ook bij menigeen  een glimlach  tevoorschijn te toveren. Ook de  uitgedeelde zoutloze broodjes in de viering maakten duidelijk dat een paar korreltjes  zout een wereld van verschil maken.