Vredesdienst 2016

Op een mooie zomerse dag in september………

Een kerkdienst in de open lucht op Camping de Olde Lucashoeve in Lemele.

Zondag 18 september waren we met veel mensen samen gekomen om de Vredesdienst te vieren die werd georganiseerd door de Raad van Kerken Lemele / Lemelerveld. Op de sfeervolle locatie van de Olde Lucashoeve onderaan de Lemelerberg kwamen jong en oud bij elkaar om zich te bezinnen op het thema ‘Ontwapenend’. Er stonden stoelen klaar maar gelukkig hadden ook velen hun eigen stoel meegenomen en nog moesten we vragen om extra stoelen die gelukkig op de camping aanwezig waren. Ook waren een aantal mensen zo slim geweest om een plaid/zeil mee te nemen zodat ze toch met hun kinderen op het nog bedauwde gras konden zitten. In de open lucht vormden we een halve kring om een verhoging, gemaakt van pallets, waarop de Paaskaars brandde. De kinderen werden uitgenodigd om een klein stukje verder op het veld onder de beschutting van party-tenten hun Vredesduiven in te kleuren. Een bijzonder mooie viering waar gelukkig veel mensen van hebben genoten en waarbij de muzikale ondersteuning van Muziekvereniging Kunst Na Arbeid uit Lemele zeker veel aan heeft bijgedragen.

De opbrengst van de collecte wordt geschonken aan ‘Kerken in het Midden-Oosten’  (Kerk in Actie). Natuurlijk was er na afloop limonade voor de kinderen en koffie/thee met cake of koek, en alles ging schoon op.