Bedevaart Kevelaer

Dit jaar, aangemerkt door Paus Franciscus als jaar van de Barmhartigheid, troosten en bidden wij extra voor onze medemens. Er is een leven van onrecht en goedheid.
De vluchtelingencrisis, de armoede wereldwijd, de etnische conflicten, de beschadiging van aarde en milieu ,het geweld tegen kinderen, ze vragen om opgelost te worden. Met hart en ziel zullen we ons daarvoor in zetten. Barmhartigheid roept ons op om de drempel over te gaan, om geraakt door het verdriet  van de ander en bezorgd om zijn of haar ziekte , ‘buiten onszelf te treden’ , “…..om tranen te drogen van mensen die geslagen zijn, om harten te helen van mensen die gebroken zijn, om brood te worden voor vandaag en de vrede zelf te zijn.” In Kevelaer wordt “ Maria De Troosteres Der Bedroefden” aanbeden. In het parochieblad dat eerdaags uitkomt leest u meer hierover.

Deelname is 25 € .p.p. Kinderen beneden 16 jaar : 12 €,-Misdienaars met of zonder taak “gratis”.

Voor inlichtingen en opgave(graag voor 22 augustus) : A.C. van Middelaar,0529-467964
of bij het secretariaat H.Hart parochie Lemelerveld.

Zie ook de Poster  op het prikbord in het kerkportaal.