Adventsknutselen.

Het was weer een gezellige middag voor de 18 kinderen die aan het knutselen zijn geweest tijdens de adventsknutselmiddag woensdag 26 november in het parochiecentrum.

Nadat een modern adventsverhaal: “Drie meneertjes in de winter” was voorgelezen, mochten de kinderen aan de slag met vrolijk gekleurde ball clay. Ball clay is een soort klei die bestaat uit balletjes (het lijken wel witte mini piepschuim balletjes) en een kleurstof die ze bij elkaar houd maar die niet plakt aan je handen maar wel aan hout, papier en geschuurd glas. En dat laatste mochten de kinderen doen. Vier kleine glazen vaasjes, groot genoeg voor een waxinelichtje, mochten ze dun beplakken met ball clay.

Het resulteerde in mooie kunstwerken; kerstboompjes, sterretjes, kerstballen en –stalletjes kregen vorm op de vaasjes.
Over een paar dagen is de klei droog en is het ook eerste advent. Dan kan het eerste kaarsje aan en zal het lichtje door de klei heen schijnen. Zaterdagavond 28 november om 19:00 uur staan de werkstukjes voorin de kerk. Het is de moeite waard om even naar voren te lopen en ze te bekijken. Tot zaterdagavond.

Zaterdagavond 28 november is er voor de kinderen speciaal een kinderwoorddienst en dan wordt er weer geknutseld, niet met klei maar met draad. Ook kinderen die woensdagmiddag niet aanwezig waren zijn dan van harte welkom.

Groetjes werkgroep Kinderpastoraat.