Kerkbalans 2024 gaat van start!

Geef vandaag voor de kerk van morgen is de slogan dit jaar van de kerkbalans.

Op zondag 14 januari start onze jaarlijkse actie kerkbalans. Voor velen van ons niet onbekend natuurlijk. Ook dit jaar worden de enveloppen alleen bezorgd en zijn we aangewezen op uw goedwillendheid voor het retourneren van het antwoordformulier. Het belangrijkste is natuurlijk dat u er aan meedoet om onze geloofsgemeenschap in stand te houden. Voor de locatie willen we graag uw antwoordformulier terug zodat wij alvast een schatting kunnen maken van de mogelijke opbrengst. Dit vormt de basis voor de exploitatie van het komende jaar.

Omdat er tegenwoordig meerdere mogelijkheden zijn van communiceren, zijn er dit jaar ook weer een aantal aanpassingen gemaakt. Vorig jaar hebben we daar al een aanzet toe gegeven, maar dit jaar doen we voor een deel ook een digitale verzending. Velen van u hebben we destijds toestemming gegeven om het emailadres te gebruiken voor de kerkbalans. Dat scheelt ons enorm in arbeid en kosten bij de verspreiding van de formulieren. Daarom hebben we er voor gekozen dat diegenen, waarvan we het emailadres hebben, dan ook dit jaar alleen via de mail bericht krijgen.

Het antwoordformulier kunt u ook digitaal invullen en daarna weer retour verzenden. Vindt u dat te ingewikkeld, print het formulier dan uit, vul deze in en stuur of bezorg deze bij het parochiecentrum. Graag ontvangen wij het antwoordformulier weer voor 28 januari weer terug. Geen bericht ontvangen?? Noch via de brievenbus of via de mail?? Een mailtje of een belletje naar het secretariaat is voldoende om u alsnog een formulier te bezorgen.

De QR-code staat ook weer op het antwoordformulier. ( vorig jaar werkte deze niet door een fout bij de aanmaak van de code) Door deze scannen met uw telefoon krijgt u een betaallink te zien waarop u uw gewenste bijdrage direct kunt overmaken. Voorwaarde is dat u een betaalapp op uw telefoon moet hebben staan. Voor veel mensen is dit al gemeengoed aan het worden, vandaar dat wij hier ook op inspelen.

Kortom, we hebben weer veel voorbereiding gedaan om het u zo makkelijk mogelijk te maken om deel te nemen en de kerk niet alleen vandaag , maar ook in de toekomst te laten bestaan!

Mogen en kunnen we (weer) op u steun rekenen???

Werkgroep Kerkbalans