Kerken nemen deel aan de week van Gebed

De Week van gebed voor christelijke eenheid brengt miljoenen gelovigen wereldwijd samen om te bidden. Het verbindt hen met God en elkaar. Van zondag 21 januari t/m zondag 28 januari organiseren de Heilig Hart kerk, de Brugkerk, de Ichthuskerk en de Lichtbron, dus de kerken van Lemele en Lemelerveld, dagelijks 'Meditatieve Kwartiertjes'. Deze worden vanaf 19.00 uur, vanuit de Lichtbron, uitgezonden op www.ngklemelerveld.nl/live-kerkdienst, elke avond verzorgd door vrijwilligers uit de kerken. Tijdens deze meditatieve kwartiertjes bent u van harte welkom in de Lichtbron. Het centrale thema is ‘Heb God lief en je naaste als jezelf’, met gedeelten uit Lukas 10:25-37, waar Jezus de essentie weergeeft van liefde en de zorg voor God en de medemens. De boodschap van naastenliefde, zoals de barmhartige Samaritaan toont, geldt voor iedereen, ongeacht geloof, afkomst of status. Tijdens deze week worden we aangemoedigd om naar het voorbeeld van Christus te handelen, door liefde, genade en medeleven te tonen aan mensen in nood. Het doel is om elkaar lief te hebben en naasten te zijn, zoals het verhaal van de Samaritaan vertelt. Tijdens de Week van gebed voor eenheid vragen we daarom de Heer om ons bij te staan, en ons zo in staat te stellen deze weg van de eenheid met elkaar vol hoop en vertrouwen te kunnen volgen.

Zondagochtend 21 januari om 10.00 uur starten de vier plaatselijke kerken hun ‘week van eenheid’ met een feestelijke gezamenlijke ochtenddienst. De viering heeft als thema ‘Doe goed en zoek het recht!’. Pastoraal werker Marga klein Overmeen, ds. Leon Eigenhuis en ds. Georg Naber gaan voor. Deze viering kan niet alleen online worden bekeken en beluisterd, maar ook werkelijk worden bezocht! Iedereen is van harte welkom! De dienst begint om 10.00 uur en vindt plaats in de Brugkerk en Accordeola verleent medewerking aan deze dienst.